Návod Často kladené otázky Kontakty Registrovať sa Prihlásiť sa English version
CDCP CENTRÁLNY DEPOZITÁR CENNÝCH PAPIEROV SR, a.s. CDCP
foto_1

Obchodné podmienky

Domov Vyhľadať LEI
Dokument/Formulár
Obchodné podmienky prideľovania, obnovy a prenosu LEI účinné od 28.9.2020
Obchodné podmienky prideľovania, obnovy a prenosu LEI účinné do 27.9.2020
Obchodné podmienky prideľovania, obnovy a prenosu LEI účinné do 24.5.2018
gleif1
gleif2

Oznamy

Dokumenty

Obchodné podmienky Dokumenty Cenník Návod ako požiadať a spravovať LEI Certifikát o akreditácii CDCP

Právne informácie

Podmienky používania LEI Cookies info

Odkazy

Centrálny Depozitár cenných papierov SR, a.s. GLEIF NÁRODNÁ ČÍSLOVACIA AGENTÚRA (ISIN/CFI/FISN)
gleif1

Vaša asistentka

Vitajte

S čím Vám poradím?

Registrácia používateľa a správa môjho konta

Prečo sa musím zaregistrovať?

Registrácia používateľa je nevyhnutná k jeho jednoznačnej identifikácii, pretože požiadavky na pridelenie, obnovu a aktualizáciu LEI môže podávať len na to oprávnená osoba (štatutárny zástupca, splnomocnenec).

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako sa môžem zaregistrovať?

Registrácia je jednoduchá. Po kliknutí na Registrácia stačí vyplniť meno, prezvisko, e-mail, ktorý bude slúžiť ako prihlasovacie meno, telefónne číslo a heslo.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Aké podmienky má spĺňať moje heslo?

Heslo musí obsahovať minimálne 12 znakov, z toho minimálne jedno veľké písmeno, jedno malé písmeno, jedno číslo a jeden špeciálny znak (#?!@$%^&*-).

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako sa dozviem, že moja registrácia bola ukončená úspešne?

Registrácia je úspešne ukončená po kliknutí na odkaz v e-mailovej správe, ktorý Vám bol doručený na adresu, ktorú ste zadali pri registrácii.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Nedostal som verifikačný e-mail pre potvrdenie registrácie, čo mám robiť?

Ak Vám do 10 minút od vyplnenia registračného formulára nebol doručený verifikačný e-mail, najskôr si skontrolujte svoje spamové adresáre. Ak nie je verifikačný e-mail ani tam, pošlite prosím e-mail s približným časom registrácie a loginom na adresu lei@cdcp.sk.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako sa môžem prihlásiť?

Ak ste už úspešne zaregistrovaný, prihlásiť sa môžete na linku Prihlásenie po zadaní svojho loginu (e-mail) a správneho hesla.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Neviem sa prihlásiť, prečo?

Ak sa neviete prihlásiť, uistite sa, že ste už zaregistrovaný. Ak ste zaregistrovaný uistite sa, že zadávate správny login (e-mail). Pri zadávaní loginu a hesla sa uistite, či (ne)máte aktivované klávesy CapsLock, NumLock,...

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Zabudol som svoje heslo

Ak ste zabudli svoje heslo, kliknite na odkaz Zabudli ste svoje heslo?. Po zadaní Vašej e-mailovej adresy Vám zašleme e-mail, pomocou ktorého si aktivujete nové heslo. Tento link nájdete aj na stránke pre prihlásenie Prihlásenie.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako mám postupovať, aby LEI spravovala iná osoba (napr. kolega)?

Pre zmenu oprávnenej osoby sa prihláste do webovej aplikácie a prostredníctvom tlačidla "Žiadosť o výmenu aplikanta", ktoré je prístupné po kliknutí na "Zobraziť" vedľa stavu vášho LEI. Následne v žiadosti zadajte údaje osoby, ktorá bude LEI spravovať. Ak nie je štatutárnym zástupcom spoločnosti, budeme potrebovať scan jeho plnej moci, ktorú priložíte k žiadosti.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Pridelenie kódu LEI

Ako môžem požiadať o pridelenie LEI?

O pridelenie kódu LEI môžete požiadať iba po prihlásení sa do našej webovej aplikácie Prihlásenie a ďalej cez tlačidlo "Pridelenie nového LEI" na úvodnej stránke aplikácie.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Aké informácie a dokumenty budem potrebovať pre pridelenie LEI?

Ak nie ste štatutárnym zástupcom spoločnosti, budeme potrebovať scan Vašej plnej moci, ktorú priložíte k žiadosti o LEI. Okrem toho budeme potrebovať údaje z registra (ak ste zapísaný v OR, údaje sa Vám automaticky dotiahnu) a údaje o materských spoločnostiach. Podrobný popis nájdete tu.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako dlho bude pridelenie LEI trvať?

Žiadosť podanú v pracovných dňoch do 15:00 overíme ešte v ten istý deň. Žiadosť podanú po 15:00 a mimo pracovných dní overíme najneskôr v najbližší pracovný deň dopoludnia. Pokiaľ bude žiadosť úspešne overená, odošleme Vám e-mail s platobnou inštrukciou na úhradu poplatku za pridelenie LEI. Po jej zaplatení a po identifikovaní platby je LEI kód pridelený najneskôr nasledujúci pracovný deň. Celý proces v prípade skorej úhrady poplatku trvá spravidla nie viac ako 4 pracovné dni.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako sa dozviem, že LEI mi bolo pridelené?

O pridelení kódu LEI budete informovaný e-mailovou správou doručenou na e-mailovú adresu, ktorú máte v našej webovej aplikácii zaregistrovanú.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Kto môže o LEI požiadať?

O pridelenie kódu LEI môže požiadať štatutárny zástupca, alebo splnomocnenec na základe plnej moci.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Koľko stojí pridelenie LEI?

Informácie o poplatkoch súvisiacich s LEI sú dostupné na tu.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Úspešne som odoslal žiadosť o pridelenie LEI a LEI nemám pridelené. Čo mám robiť?

V prípade, že ste požiadali o LEI a neobdržali ste od nás odpoveď do skončenia nasledujúceho pracovného dňa, skontrolujte si prosím svoje spamové adresáre. Pokiaľ sa odpoveď nenachádza ani v spamových adresároch, kontaktujte nás e-mailom na adresu lei@cdcp.sk.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Obnova kódu LEI

Prečo potrebujem obnovovať LEI kód?

Hlavnou myšlienkou systému kódov LEI je jednoznačne a konzistentne identifikovať právnické osoby. Na zabezpečenie kvality údajov a aktuálnosť zmien je preto potrebné klientom vykonávať ročnú aktualizáciu údajov. Okrem toho niektoré predpisy EÚ a medzinárodné predpisy vyžadujú, aby bol LEI aktívny, napr. EMIR (European Market Infrastructure Regulation) pre pozície v derivátoch a MiFID II, pre otvorenie účtu cenných papierov v investičnej spoločnosti alebo banke v EÚ.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako môžem požiadať o obnovu LEI?

O obnovu kódu LEI môžete požiadať iba po prihlásení sa do našej webovej aplikácie Prihlásenie cez tlačidlo "Obnoviť" na úvodnej stránke aplikácie, alebo cez tlačidlo "Žiadosť o obnovu LEI" na stránke Možnosti pre LEI.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Kedy môžem o obnovu LEI požiadať?

O obnovu kódu LEI môžete požiadať najskôr 6 týždňov pred nasledujúcim dátumom obnovy. Tlačidlá na Obnovu LEI sú vo webovej aplikácii teda aktívne až 6 týždňov pred dátumom obnovy LEI.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Upozorní ma niekto na končiacu platnosť LEI?

Áno, 6 týždňov pred nasledujúcim dátumom obnovy Vám bude zaslaný e-mail s upozornením na končiacu platnosť kódu LEI. Pokiaľ nebude LEI v termíne obnovené, v deň vypršania jeho platnosti dostanete takisto e-mail s informáciou o vypršaní jeho platnosti.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Aké informácie a dokumenty budem potrebovať pre obnovu LEI?

Pre obnovu kódu LEI je potrebné iba potvrdiť platné a zmeniť zmenené informácie, ktoré boli poskytnuté pri pridelení, resp. predchádzajúcej obnove kódu LEI. Viac info nájdete tu.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Koľko stojí obnova LEI?

Informácie o poplatkoch súvisiacich s LEI sú dostupné na tu.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Poslal som žiadosť o obnovu LEI a LEI nemám obnovené. Čo mám robiť?

V prípade, že ste požiadali o obnovu LEI a neevidujete odpoveď do skončenia nasledujúceho pracovného dňa, skontrolujte si prosím svoje spamové adresáre. Pokiaľ odpoveď neevidujete ani v spamových adresároch, kontaktujte nás e-mailom na adresu lei@cdcp.sk.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Prenos LEI do správy CDCP

Prečo si mám preniesť LEI do správy CDCP?

Centrálny depozitár cenných papierov je riadne akreditovaný na činnosti LEI Operating Unit, každoročne preverovaný a riadne si plní svoje povinnosti voči klientom aj GLEIF. Naše služby sú rýchle a sú poskytované jednoducho. Komunikujeme s Vami v materinskom jazyku.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako môžem požiadať o prenos LEI do CDCP?

O prenos kódu LEI môžete požiadať iba po prihlásení sa do našej webovej aplikácie Prihlásenie cez tlačidlo "Prenos existujúceho LEI do správy CDCP SR" na úvodnej stránke aplikácie.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako dlho prenos LEI trvá?

V zmysle pravidiel GLEIF je stanovená maximálna doba prenosu LEI na 7 dní.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Môžem si do CDCP preniesť LEI v neobnovenom stave (LAPSED)?

Áno, avšak súčasťou procesu prenosu LEI do evidencie CDCP je aj obnova LEI.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Koľko stojí prenos LEI?

Prenos kódu LEI je bezplatný, platí sa iba za jeho obnovu, ak stav prenášaného LEI je LAPSED.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Aktualizácia údajov subjektu LEI

Môžem zmeniť údaje subjektu aj mimo obnovy LEI?

Áno, pre tento prípad je v aplikácii LEI po kliknutí na detail LEI dostupná možnosť "Žiadosť o aktualizáciu údajov". Za aktualizáciu údajov neplatíte.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Aké informácie a dokumenty budem potrebovať pre aktualizáciu údajov subjektu LEI?

CDCP overuje referenčné údaje subjektu LEI z verejne dostupných zdrojov. Ak predmetom aktualizácie sú aj údaje o materských spoločnostiach je potrebné aby žiadateľ poskytol podporné dokumenty alebo linky na ich umiestnenie na webe priamo v žiadosti o aktualizáciu údajov.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako zaznamenám vo svojej evidencii transakcie M&A (Mergers and Acquisitions), prípadne Corporate actions?

Zlúčenia a akvizície môže žiadateľ alebo jeho právny nástupca oznámiť CDCP e-mailom zaslaným na adresu lei@cdcp.sk alebo prostredníctvom kontaktného formulára na webe CDCP. Iné zmeny (zmena sídla, zmena sídla centrály, zmena názvu subjektu LEI, prípadne zmenu právnej formy) CDCP detekuje a vykoná automaticky.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Platby a fakturácia

Koľko LEI stojí?

Informácie o poplatkoch súvisiacich s LEI sú dostupné tu.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako môžem zaplatiť?

Poplatok za pridelenie alebo obnovu LEI je možné zaplatiť bezhotovostne prevodom na účet uvedený v platobnej inštrukcii.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Na základe čoho budem platiť? Odkiaľ sa dozviem platobné údaje?

Úhradu vykonáte na základe e-mailovej správy s platobnou inštrukciou, ktorá obsahuje všetky potrebné údaje k platbe.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Dostanem po úhrade faktúru?

CDCP zasiela faktúru na evidovaný e-mail nejneskôr nasledujúci pracovný deň po doručení notifikácie o realizovaní pridelenia alebo obnovy kódu LEI.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Je LEI poplatok za pridelenie a obnovu LEI zaťažený DPH?

Áno, CDCP pripočítava k výslednej cene za službu DPH v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení, v čase poskytnutia služby. V prípade zmien právnych predpisov, upravujúcich daň z pridanej hodnoty, bude táto vypočítaná na základe zmenených právnych predpisov platných v čase poskytnutia služby

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Neviem nájsť platobnú inštrukciu, čo mám robiť?

CDCP opakovane zašle platobnú inštrukciu v zmysle požiadavky doručenej na adresu lei@cdcp.sk.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Všeobecne o LEI

Čo je to LEI?

LEI (Legal Entity Identifier) je 20 miestny alfanumerický medzinárodný identifikátor právnickej osoby vydaný v súlade s medzinárodnou normou ISO 17442. Ďalšie informácie sú dostupné TU

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Pre koho je LEI kód určený?

O LEI môže požiadať ktorákoľvek právnická osoba a tiež fyzická osoba podnikateľ. Kód LEI je určený každému subjektu okrem fyzických osôb, ktorý chce byť tranparentný voči externému prostrediu.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Potrebuje emitent zaknihovaných cenných papierov LEI?

Áno, LEI je povinnou náležitosťou registra emitenta zaknihovaných CP.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Potrebuje žiadateľ o pridelenie kódu ISIN mať pridelený a platný kód LEI?

Áno, je potrebné aby žiadateľ o pridelenie kódu ISIN mal v období podania požiadavky o pridelenie kódu ISIN platný kód LEI.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Pre koho je LEI kód povinný?

Zoznam osôb, ktoré majú povinnosť používať LEI je dostupný na linke TU, ale aj na GLEIF. Vo všeobecnosti je LEI kód povinný pre všetkých účastníkov kapitálového trhu a pre subjekty regulované centrálnymi bankami.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Kto je to LOU?

LOU - miestna prevádzková jednotka je GLEIFom akreditovaná organizácia oprávnená vydávať LEI právnickým osobám zúčastňujúcim sa na finančných transakciách. LOU poskytujú služby prideľovania LEI, obnovy LEI, aktualizácie LEI, prenosu LEI a ďalšie služby. LOU môže poskytovať služby subjektom LEI v ktorejkoľvek jurisdikcii, pre ktorú je akreditovaná. CDCP je akreditovaný vydávať LEI pre jurisdikciu Slovenskej republiky a Českej republiky.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Kto je to GLEIF?

GLEIF - Global Legal Entity Identifier Foundation bola založená v júni 2014 Radou pre finančnú stabilitu. Nadáciu podporuje a stará sa o ňu Regulatory Oversight Committee, čo je organizácia zastupujúca verejné orgány z celého sveta, ktoré sa spojili, aby podporili transparentnosť na globálnych finančných trhoch. Úlohou GLEIF je podporovať implementáciu a používanie identifikátora právnickej osoby (LEI) ako nadnárodnej neziskovej organizácie so sídlom vo Švajčiarsku.

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

Ako si môžem overiť stav môjho kódu LEI?

Informácie o akomkoľvek kóde LEI sú dostupné po kliknutí na link tu

Nenašli ste odpoveď? Prosím kliknite tu a napíšte alebo zavolajte nám priamo.

gleif2
Nepodarilo sa načítať obsah, skúste to neskôr prosím.